آموزش, خبر, سلامت نوزاد, مجله اینترنتی

وسایل مورد نیاز ساک نوزاد و مادر در بیمارستان

ساک وسایل نوزاد

یکی از مهم‌ترین اتفاقات زندگی، به دنیا آمدن فرزند دلبندتان است، به همین دلیل معمولا، در ماه‌های هفتم و هشتم بارداری، خانواده‌ها دست به کار می‌شوند و ساک نوزاد و وسایل مورد نیاز در بیمارستان را آماده می‌کنند. آماده کردن وسایل مورد نیاز مادر و نوزاد از مهم‌ترین کارهایی است که قبل از زایمان باید انجام شود.

 

 

در این مقاله از بیبی کالا ما، لیست دقیقی از وسایل مورد نیاز نوزاد و مادر را  آماده کرده‌ایم. به یاد داشته باشید با یک برنامه‌ریزی دقیق و تهیه کردن وسایلی که در بیمارستان برای مادر و نوزاد ضرورت دارد، از نگرانی های این دوران کم کنید هم چنین پیشنهاد می‌کنیم مقاله ورزش های مناسب دوران بارداری را نیز بخوانید تا از تمرین‌های ورزشی این دوران هم مطلع شوید.

وسایل بیمارستان نوزاد

وسایل بیمارستان نوزاد

لوازم مورد نیاز ساک نوزاد

1.پوشک نوزاد

بهتر است تا مقداری پوشک مناسب برای نوزاد تازه متولد شده از قبل تهیه کنید و در ساک نوزاد قرار دهید؛ زیرا هنگام تولد ممکن است به‌هردلیلی امکان دسترسی به پوشک نوزاد نباشد. از قبل، برای هر چیزی آماده باشید!

2.حوله و ملحفه

حوله و ملحفه تمیز یکی دیگر از وسایل مورد نیاز بعد از زایمان است. در انتخاب حوله دقت کنید که جنس نرم و لطیفی داشته باشد زیرا پوست نوزاد هنگام تولد بسیار حساس است.

3.قنداق فرنگی

یکی از وسایل ضروری برای نوزادان تازه به دنیا آمده، قنداق فرنگی است. با وجود یک قنداق فرنگی، آغوش کشیدن نوزاد راحت‌تر می‌شود. همینطور به صاف نگه داشتن ستون فقرات نوزاد و جلوگیری از خم شدن کمر نوزاد کمک می کند.

4.پتوی مناسب نوزاد

برای پوشاندن روی نوزاد بهتر است پتوی مناسب تهیه شود. با توجه به فصلی که قرار است مهمان کوچولوی شما پا به این دنیا بگذارد، یک پتوی مناسب از نظر گرما و سرما انتخاب کنید. فراموش نکنید، پوست نوزادان بسیار حساس است، پس جنس پتوی مورد نظر، باید از کیفیت لازم برخوردار باشد.

5.لوسین و مواد شوینده

برای شست و شوی نوزاد دلبندتان به این نکته توجه داشته باشید که از لوسین و مواد شوینده مناسب با پوست نوزاد استفاده کنید.

6.شیشه شیر

ممکن است به هر دلیلی شما دور از نوزاد خود باشید(مثلا برای تکمیل درمان باید چند آزمایش انجام دهید و نوزادتان هم گرسنه است)در این صورت قرار دادن یک شیشه شیر در ساک بیمارستان نوزاد بسیار لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

7.شیر خشک

ممکن است پس از تولد، نوزاد به هردلیلی نتواند از شیر مادر تغذیه کند، پس وجود یک قوطی شیر خشک از ضروریات است و به کامل شدن لیست ما کمک می‌کند.

8.وازلین و مرطوب کننده

پوست نوزاد تازه به دنیا آمده نیاز به مراقبت‌های خاصی دارد از همین رو پیشنهاد می‌شود تا از وازلین و مرطوب کننده سازگار با پوست لطیف نوزاد استفاده شود.

9.ساک حمل نوزاد

ساک حمل نوزاد برای راحت‌تر شدن و افزایش ایمنی هنگام حمل نوزاد به کار می‌رود، توجه کنید که جنس ساک با کیفیت و عالی باشد تا برای نوزاد هیچ گونه حساسیتی ایجاد نکند.

10.لباس نوزاد

انتخاب و خرید لباس نوزاد یکی از بهترین اتفاقات زندگی هر مادری می‌باشد، باید توجه داشت که لباس‌ها از پارچه های باکیفیت و بدون ضرر برای پوست نوزاد تهیه شده باشند. در این جا پیشنهاد میکنیم مقاله لباس نوزاد چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟ را هم بخوانید.

 

لوازم مورد نیاز مادر نوزاد

"<yoastmark

مادر نیز پس از تولد به مراقبت های بیشتری نیاز دارد. وجود برخی از وسایل در ساک مادر پس از تولد، به راحتی او کمک خواهد کرد. برخی از وسایل ضروری برای ساک مادر در بیمارستان عبارتند از:

1.لباس راحتی

بعد از زایمان لباس راحتی برای مادر نوزاد بسیار مهم است؛ چرا که مادر در این دوران نیاز به راحتی هرچه تمام دارد و باید شرایطی را فراهم کرد تا بتواند دوران نقاهت را با آسودگی پشت سر بگذارد.

2.دمپایی

همراه داشتن یک دمپایی راحتی و پشت باز بسیار مهم و کاربردی است  و توصیه می‌شود تا یک دمپایی راحتی برای مادر نوزاد را در نظر داشته باشید.

3.لباس کافی

با در نظر گرفتن وضعیت مادر بعد از زایمان باید توجه داشت چند دست لباس می تواند از دیگر وسایلی باشد که باید در ساک بیمارستان مادر قرار دهید.

4.جوراب بلند و گرم و پتو

جوراب بلند و گرم و پتوی مناسب را حتما فراموش نکنید.

ویژگی‌های ساک نوزاد

"<yoastmark

خب در نهایت به این سوال می‌رسیم که یک ساک نوزاد خوب برای بیمارستان چه ویژگی هایی دارد؟ برای انتخاب یک ساک خوب به نکات زیر حتما توجه کنید:

  1. جنس ساک نازک و سبک باشد تا حمل آن دشوار نشود.
  2. مقاومت واستحکام کافی داشته باشد (چون قرار است برای حمل وسایل استفاده شود)
  3. دارای فضا و جیب های متعدد باشد تا بتوانید وسایل مورد نیاز را با نظم و ترتیب بیشتری قرار دهید.
  4. طراحی شیک (برای ایجاد جذابیت و حس خوب)
  5. دارای تنوع در رنگبندی و حتی طراحی باشد.

فروشگاه بیبی کالا با ارائه بهترین و باکیفیت‌ترین انواع ساک لوازم نوزاد و مادر، به انتخاب هرچه آسان تر شما کمک خواهد کرد. منتظر شما هستیم.

 

 

1 دیدگاه در “وسایل مورد نیاز ساک نوزاد و مادر در بیمارستان

  1. eb.mehrdad@gmail.com گفت:

    این ساک ها واقعا کیفیتشون خوبه ممنون که موجود کردید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *