آموزش, مجله اینترنتی

اتاق خواب دخترانه چگونه باید باشد؟

اتاق-خواب-کودک-دخترانه

اگر نوزاد یا کودک دختر دارید، احتمالا طراحی یک اتاق خواب کودک دخترانه برایتان اهمیت دارد. اگر سوالاتی مانند این که اتاق خواب کودک دخترانه باید چه ویژگی هایی داشته باشد و چه تفاوتی بین اتاق خواب کودک دخترانه و اتاق خواب کودک پسرانه وجود دارد، در ذهنتان چرخ می زند، نگاهی به این مقاله بیندازید.

 دخترها دارای روحیه حساس و لطیفی هستند پس با توجه به این موضوع به نظر شما چه دکور و طرحی درون اتاق خواب کودک باعث هیجان و انگیزه است؟ برای پیدا کردن جواب این سوال تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

اتاق خواب کودک

اتاق خواب کودک

قسمت های مهم  اتاق خواب کودک دختر که باید به آن ها توجه کنید

1-دیوارها

رنگ دیوارها از جمله نکات مهم هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند، یکی از دلایل مهم و تاثیرگذار در احوال کودکان رنگ‌هایی است که می‌بینند. برای انتخاب رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک ببینید رنگی که انتخاب می کنید، چه حسی به شما می دهد. برای این که در مورد انتخاب رنگ مناسب برای دیوار اتاق کودک انتخاب درست تری داشته باشید، می توانید کتاب های روانشناسی رنگ را مطالعه کنید.

2-تخت خواب

تخت خواب کودک به عنوان وسیله‌ای که قرار است کودک برای خوابیدن زمانی زیادی را با آن بگذراند بخش مهمی است و باید توجه خاصی به آن کرد. نکاتی مانند راحتی تخت، جنس با کیفیت، دادن حس امنیت و آرامش باید در هنگام خرید تخت خواب مناسب برای کودک مورد توجه قرار بگیرد.

3-پرده‌ها

طرح و رنگ پرده‌ها نیز همچون دیوارها در تغییر فضای اتاق خواب تاثیر گذار است. توصیه می شود برای انتخاب پرده‌های اتاق خواب کودک دختر خود هوشمندانه عمل کنید.

4-رو تختی ، فرش و موکت

دکوریجات

دکوریجات

روتختی به عنوان بخشی از وسیله‌ی خواب بر روحیه و احوال افراد تاثیرگذار است. پس طبیعی است که این موضوع برای کودکان نیز به ویژه دخترها بیشتر اهمیت پیدا کند. برای همین انتخاب یک رو تختی با طراحی هیجان انگیز و فوق‌العاده بسیار متفکرانه خواهد بود.

فرش و موکت به عنوان کاور مورد استفاده در کف اتاق که پاها با آن در ارتباط هستند. اهمیت خاص خود را دارند، از آن جایی که پا، عضوی مهم در بدن آدم‌هاست، داشتن حس خوب در این عضو سبب حال خوب می‌گردد، پس با رعایت این نکته باعث ایجاد حال خوب و شادابی برای کودکان دختر خود شوید.

علاوه بر جنس و کیفیت خوب در ساخت فرش و موکت مورد نظر، طراحی و رنگبندی را نباید فراموش کرد و می‌توان به تناسب دیوارها و پرده‌های فرش و موکت را انتخاب کرد.

5-دکوریجات

در کنار تمامی موارد بالا که به آن اشاره کردیم فضای اتاق خواب کودک دختر نیاز به سایر وسیله‌های تحت عنوان دکوریجات نیز دارد.

این که دکوریجات مورد نظر شامل چه وسایلی با چه طرح و رنگی باشد، به طرح کلی که  برای اتاق خواب کودک دختر تعریف کرده‌ایم، بستگی دارد.

اتاق خواب دخترانه

ویژگی‌های اتاق خواب کودک دخترانه

اتاق خواب کودک دخترانه باید چگونه باشد؟

در کنار رعایت ساختار کلی مناسب برای طراحی اتاق خواب کودک دخترانه، خلاقیت و هدفمند بودن  فضایی که برای کودک دختر می‌سازیم نکته‌ مهمی است.

دخترها به دلیل داشتن روحیه حساس نیاز به فضای امن و با آرامش زیاد دارند. این فضا باید برای کودکان دختر، شادابی و هیجان را نیز فراهم کند.

کودکان دختر توجه خاصی به محیط پیرامون خویش دارند. اتاق خواب جزیی مهم از این محیط به حساب می‌آید. بسیار طبیعی است که فضای اتاق خواب در روند رشد فکر و خلاقیت کودک تاثیر مستقیم داشته باشد.

در اینجا پیشنهاد می شود نگاهی به فروشگاه بیبی کالا کرده و محصولات مربوط به اتاق خواب کودک دختر را بررسی کنید.

4 نکته مهم در اتاق خواب کودک دخترانه

چند نکته که در یک اتاق خواب کودک دخترانه بسیار مهم است:

1- در رشد نبوغ و خلاقیت موثر باشد

فضای اتاق خواب جایی است که کودکان بیشترین زمان خود را در آن جا سپری می‌کنند، پس واضح است که این فضا تاثیر مستقیم در روند رشد نبوغ و خلاقیت کودک داشته باشد. این که والدین به عنوان رهبر خانواده برنامه‌ی خاصی در این زمینه داشته باشند امری هوشمندانه است، پس طراحی این فضا باید با توجه به اصول و نکات رقم بخورد.

حتما بخوانید: اسباب بازی و نبوغ کودکان

 

2- فضایی امن و همراه با آرامش برای کودک بسازد

دختران به دلیل داشتن روحیه لطیف نیاز به امنیت و آرامش دارند، برای فراهم کردن این دو نکته می‌توان نگاهی دقیق‌تر به اتاق خواب کودک دختر داشت و با رعایت چارچوب‌ها و نیز کمی خلاقیت این فضا را ساخت.

تخت اتاق خواب کودک

تخت اتاق خواب کودک

3-اتاق خواب خانه‌ شخصی کودک است

اتاق خواب کودک به عنوان حریم شخصی کودک محسوب می‌گردد و این که در این فضا احساسات خوبی را تجربه کند تاثیر مستقیم در آینده او خواهد داشت و بخشی از شخصیت کودکان دختر در این بستر شکل خواهد گرفت.

4- بخشی از خاطرات کودک در اتاق خواب شکل می گیرد

 بخش زیادی از خاطرات هر فرد در دوران کودکی او شکل می گیرد. برای دختران این مسئله پر رنگ‌تر است چرا که دختران نگاهی ویژه‌تر به محیط خویش داشته و دقیق‌تر بررسی می‌کنند. برای ساختن خاطرات خوب و پر از حس زیبا برای دختر، از همان ابتدا می‌‎توان اتاق خواب کودک خاصی در نظر داشت که روند خاطرات کودک را به طور مستقیم تحت تاثیر قرار دهد.

پس اگر فرزند دختر دارید و یا قرار است دختری زیبا به زندگیتان اضافه شود، با توجه به مطالبی که مطرح شد به اهمیت اتاق خواب کودک دختر پی برده و از همین الان برای طراحی این فضا اقدام کنید.

طراحی-اتاق-خواب

طراحی اتاق خواب

به یاد داشته باشید که اهمیت دادن به این موضوع باعث می‌گردد تا کودک دلبندتان با سلامت روانی کامل و اعتماد به نفس بی نقص به اجتماع قدم بگذارد.

فروشگاه بیبی کالا در همین راستا در کنار شما والدین عزیز خواهد بود تا با ارائه محصولات با کیفیت در ساخت اتاق خواب کودک دختر شما سهیم باشد.

2 دیدگاه در “اتاق خواب دخترانه چگونه باید باشد؟

  1. eb.mehrdad@gmail.com گفت:

    روتختی صورتی تو عکس اول رو دارید؟ یا مشابهش؟

  2. فهيمه صالحی گفت:

    چه خوشکل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *