خبر

حمام بردن کودک – بین کودک و حمام آشتی برقرار کنید!

حمام-نوزاد

یکی از چالش هایی که برای پدر و مادرانی که صاحب فرزند خردسال هستند وجود دارد، حمام کردن کودکانشان است. حمام کردن نوزدان و کودکان خردسال تکنیک هایی دارد که باید از آن ها مطلع شوید. با پیاده سازی این تکنیک ها، بین کودک و حمام آشتی برقرار کنید و همیشه کودکانی تمیز و مرتب داشته باشید!

در این مقاله به حمام کردن کودک می‌پردازیم و همچنین به این سوال پاسخ می‌دهیم که چه چیزی باعث ‌می‌شود که کودک در حمام حس خوبی داشته باشد و بدون ترسیدن از آب لذت ببرد.

پیشنهاد خرید لوازم حمام کودک با تخفیف ویژه و بهترین برندها :محصولات حمام کودک

"<yoastmark

ترس از آب در کودکان

اگر کودکی خود را مرور کنید، می توانید ترس از آب را به خاطر بیاورید. البته دنیا نسبت به دوران کودکی پدر و مادرها تغییرات بسیاری کرده است. امروزه با افزایش استخرها و آموزش شنا از دوران کودکی دیگر رابطه‌ کودکان امروزی با حمام مانند گذشته نیست. استخرهای جذاب می‌تواند کودکان را عاشق آب و حمام کند.

برای کودکانی که از آب هراس دارند می‌توان با مقداری هوشمندی فضای جذاب و دوست داشتنی مهیا کرد که ترسشان ریخته شود. در این صورت کودک نه تنها از حمام نمی‌ترسد، بلکه با اشتیاق به سمت حمام کردن می رود. اسباب بازی یکی از موثرترین روش‌ها در این خصوص است.

 

نکاتی درباره حمام کودکان

1- فضایی شاداب برای حمام کودک بسازید

 مهیا کردن فضایی شاداب برای کودکان در حمام باعث می‌شود که کودک علاوه بر لذت بردن از استحمام برای حمام کردن اشتیاق داشته باشند. برای مهیا کردن چنین فضایی می توان از اسباب بازی ها کمک گرفت. روی اساب بازی ها به عنوان اولین رفقای کودک حساب کنید!

2- با استفاده از اسباب بازی به بهبود رابطه کودک و حمام کمک کنید

کودکان عاشق اسباب بازی و بازی کردن هستند و از آن جایی که زمان زیادی را درون حمام به سر می‌برند، اسباب بازی‌های مناسب این فضا بسیار مهم و تاثیر گذار است. داشتن اسباب بازی درون حمام لذت را برای کودکان دوچندان می کند و به کودک این امکان را می‌دهد تا علاوه بر بازی کردن تمیزی را نیز تجربه کند.

اگر به حمام کردن کودکان، فارغ از پاکیزه شدن آن ها نگاه کنید، متوجه می شوید که حمام کردن برای کودکان جنبه تفریحی هم دارد. از آن جایی که کودکان تفریح را بسیار دوست دارند، طبیعی است که وجود اسباب بازی‌های مناسب حمام این تفریح را برای کودکان جذاب‌تر و خواستنی‌تر می کند.

اگر در مورد امتیازهای اسباب بازی ها در بهبود رابطه کودک و حمام قانع شدید، با مشاهده محصولات لوازم حمام کودک ، اسباب بازی مناسب حمام کودکانتان را پیدا کنید.

نوزاد و حمام

نوزاد و حمام

3- اجبار را فراموش کنید

 به یاد داشته باشید که کودکان را مجبور به انجام کاری نکنید؛ حتی اگر آن کار، حمام کردن و تمیزی باشد. باید با تیزهوشی و استفاده از روش های مناسب، انگیزه حمام رفتن را در کودک ایجاد کنید. به این صورت کودک تحت اجبار کاری را انجام نمی دهد و از تصمیمی که خودش گرفته لذت می برد.

4- برای ایجاد پیوند بین کودک و حمام از معجزه موسیقی غافل نشوید!

موسیقی در حمام یکی از جذابیت‌هایی است که موجب می‌شود کودک برای حمام کردن اشتیاق پیدا کند. دانشمندان ثابت کرده‌اند که گوش دادن به موسیقی در هنگام دوش گرفتن یا در وان خوابیدن به لذت بیشتر و نیز آرامش انسان کمک بسیاری می‌کند. از این رو والدینی که از موسیقی در حمام برای کودکان خود بهره می‌گیرند، نتایج خوبی در رشد فرزندان خود می‌گیرند.

5- ترس کودکانتان را از دوش از بین ببرید

 کودکان از پدیده‌هایی که هنوز برایشان کشف نشده است می‌ترسند. با ترفندهای خاص و جذاب مثل تزیین کردن دوش با اسباب بازی مخصوص حمام می‌توان چنین ترس‌هایی را از بین برد. سعی کنید ترس های بی جای کودکانتان را تبدیل به جذابیت کنید.

6- با شستن کودک در وان ، رابطه بین کودک و حمام را محکم کنید

وان‌ها برای کودکان به مثال استخر یا برای نوزادان به مثال دریا است و شست و شو در این فضا برای آن‌ها به شدت جذاب و دوست داشتنی است. اسباب بازی‌های مناسب وان حمام بسیار زیاد و متنوع است. پیشنهاد می‌کنیم با انتخاب این اسباب بازی‌ها لذت بردن از وان حمام را برای کودکان خوب چند برابر کنید.

"<yoastmark

نتیجه گیری

در مواجهه با کودکان باید تکنیک ها و ظرایفی رعایت کنید. اگر راه و رسم برخورد با کودکان را یاد بگیرید، می توانید از پس بسیاری از چالش ها برآیید. حمام کودکان هم باید با تکنیک های خاصی انجام شود! با پیدا کردن علایق کودکتان و ارتباط دادن این علایق با چیزهایی که برای کودکتان ناخوشایند است، نتایجی را که دوست دارید، بگیرید.

حمام کردن نوزاد

حمام کردن نوزاد

در این مقاله تاکید خاصی روی استفاده از اسباب بازی ها برای آشتی دادن کودک و حمام شده است. وجود اسباب بازی در هر فضایی برای کودکان شگفت‌انگیز است. پیشنهاد می‌شود با استفاده از اسباب بازی‌های متفاوت فضای فانتزی به حمام بخشیده تا کودکان لذت بیشتری را تجربه کنند.

امید است که خاطرات خوبی از حمام کردن برای کودکانتان ساخته شود و کودکانتان با حمام کردن فقط لذت را تجربه کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *