آموزش, مجله اینترنتی

تاثیر اسباب بازی در رشد نبوغ کودکان

اسباب-بازی-و-رشد-نبوغ

اسباب بازی ، این وسیله‌ی دوست داشتنی در روند بزرگ شدن کودک و فرزند دلبند شما، نقش مهمی دارد. اینکه بدانید چگونه اسباب‌بازی‌ها بر بسیاری از ابعاد شخصیت کودک شما اثرگذارند و حتی بسیاری از جوانب آینده‌ی کودکان را تعیین می‌کنند، بسیار مهم است. یک اسباب بازی مناسب در کنار اینکه کودک شما را سرگرم می‌کند، باعث رشد فکری و تقویت هوش کودک نیز می‌شود. نه تنها این اسب بازی‌های دوست داشتنی ، لذت کودکی را دو چندان می‌سازد، بلکه احساس امنیت بیشتری برای دنیای زیبای کودکان شما به همراه دارد.
اگر در ماشین زمان سفری کنید به کودکی خودتان برگردید خواهید دید، چقدر اسباب بازی ها در خاطرات کودکی شما پررنگ هستند. همین ماجرا قرار است برای کودک شما هم اتفاق بیفتد. پس حالا که اهمیت اسباب بازی در شخصیت و آینده کودکتان را می‌دانید، با ما همراه شوید تا سری به دنیای شگفت انگیز کودکان و اسباب بازیهای آنها بزنیم و اهمیت اسباب‌بازی در شخصیت و هوش کودک را بررسی کنیم.

تاثیرات اسباب بازی

رابطه اسباب بازی و رشد کودک

اسباب بازی و تقویت هوش کودک

ازآنجایی‌که کودکان، بیشترین زمان را کنار اسباب بازی های خود می‌گذرانند، به‌سادگی می‌توان متوجه شد که انتخاب درست اسباب بازی، بر ابعاد شخصیت و رفتار کودک اثر می‌گذارد. هوش کودک شما یکی از همین ابعاد است. اسباب بازی که برای کودکتان می‌خرید؛ دیگر صرفاً اسباب بازی نبوده و احساس کودک شما را درگیر می‌کند و برای مثال عروسک اسباب بازی که برای کودکتان خریده اید، خاص شده و دوست و هم‌بازی کوچولوی دلبند شما محسوب می‌شود؛ کودک مهارت‌های رفتاری خود را با این دوست جدید، شکل می‌دهد.

تعجب نکنید چراکه دنیای کودکان با تخیل فوق‌العاده‌ای شکل گرفته است. همه ما آدم‌بزرگ‌ها این پدیده را در کودکی تجربه کردیم و از آن رد شده‌ایم. در برخی موارد نیز بازی‌های فکری در قالب اسباب‌بازی به شکل مستقیم باعث تقویت هوش کودک می‌شود، چراکه کودک باید برای حل معماهای بازی به ذهن خود تکیه کند.

پیشنهاد می‌کنیم از  اسباب بازی و سرگرمی ما دیدن کنید وانواع مختلف اسباب بازی پسرانه و اسباب بازی دخترانه و..  را ببینید.

 

چگونه یک اسباب بازی خوب انتخاب کنید؟

خب اگر به کودکی خود برگردیم و مروری کنیم متوجه می‌شویم که با ساده‌ترین وسایل، اسباب بازی و سرگرمی‌های زیادی برای خود می‌ساختیم؛ اما امروزه، با رشد تکنولوژی و افزایش انتخاب‌ها آن سادگی تا حدودی محو شده و عوامل اساسی و تأثیرگذاری جایگزین آن شده‌اند. اسباب بازی طراحی شده باید دارای ویژگی‌های بصری باشد که به چشم کودک شما بیاید و دل‌نشین باشد.

رنگ اسباب بازی
رنگ و روانشناسی رنگ‌ها موضوعی بسیار مهم و اساسی است، بااینکه کودکان تعصبی روی رنگ‌ها ندارند و تمامی رنگ‌ها را جذاب می‌دانند، اما رنگ‌بندی استفاده شده در اسباب بازی که انتخاب می‌کنید، می‌تواند در شخصیت و الگوهای رفتاری کودک شما تأثیرگذار باشد.

ویژگی‌های اسباب بازی
ویژگی های خاصی که خود آن اسباب بازی در ساختش به کار رفته است، یعنی کارکرد آن اسباب بازی و اهدافی که برای آن خلق شده است. اسباب بازی‌های که باهدف تقویت هوش کودکان طراحی می‌شوند بسیار زیاد و متنوع هستند، اما نکته‌ی مهم در این‌گونه اسباب بازی‌ها نوع طراحی، رنگ‌بندی و ویژگی‌های دیگری است که موجب جذب کودک می‌شود.

حتما بخوانید: اسباب بازی نوزادان چگونه باید باشد؟

 

اسباب بازی، هدیه ای ویژه برای کودکان

اسباب بازی و نبوغ کودک

اسباب بازی و نبوغ کودک


اسباب بازی
می‌تواند به‌عنوان یک هدیه‌ی ویژه در جشن تولد، سیسمونی ‌ها و سایر جشن های شاد به کودکان ارائه شود و در کنار فراهم آوردن فضای شاد، باعث افزایش اعتماد به نفس و نیز رشد نبوغ و خلاقیت کودکان شما گردد. باید به این نکته توجه کرد که اسباب بازی در قالب هدیه بسیار هیجان‌انگیزتر و دل‌نشین‌تر خواهد بود چراکه می‌تواند سبب به وجود آمدن لحظات خوبی باشد.
این نکته که برند موردنظر در خرید اسباب بازی نیز می‌تواند تأثیر داشته باشد. زیر در این برندها تاثیرگذاری بر شخصیت و افزایش هوش کودکان در نظر گرفته می شود. به عنوان نمونه ب ب دور ( bebedor ) و یا سامر ( Summer ) به دلیل کیفیت مواد به کاربرده شده در ساخت محصولاتشان، انتخابی درست و شایسته است، پیشنهاد می‌کنیم با نگاهی به فروشگاه سیسمونی سایت بیبی کالا برخی از این محصولات را با تخفیف و پیشنهادهای ویژه ببینید.

2 دیدگاه در “تاثیر اسباب بازی در رشد نبوغ کودکان

  1. فهيمه صالحی گفت:

    خوشم اومد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *