بازی و سرگرمی نوزاد, روانشناسی و بازی نوزاد, مجله اینترنتی

اسباب بازی نوزادان چگونه باید باشد؟

اسباب بازی نوزادان - بی بی کالا

در این مقاله از بی بی کالا به معرفی تعدادی از اسباب بازی های مناسب برای نوزادان می پردازیم. با ما همراه باشید.

بازی کردن نوزادان

بازی کردن یکی از مهمترین نیازهای نوزادان به شمار می رود. این نیاز اساسی، خود را از همان روزهای اولیه تولد نوزاد نشان خواهد داد که نوزاد شما در وقت بیداری بی قراری می نماید. بازی کردن با نوزادان یکی از بهترین راه‌ های کاهش بی قراری آنها به شمار می رود.

برای بازی با کودکان تازه متولد شده باید مسایلی را در نظر داشته باشید:به طور مثال، تکرار برای آنها بسیار جذاب است. بسیاری از بازی ها ابتدا برای آنها مفهومی ندارد اما اگر تلاش خود را ادامه دهید کودک به مرور یاد می گیرد که به بازی های شما بخندد.
برای بازی با این کودکان باید احساسات آنها را مورد توجه قرار دهید: لمس، بینایی (فقط فاصله نزدیک را می بینند)، بویایی و شنوایی.

استفاده از اسباب‌ بازی نوزاد در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف به خصوص انواع اسباب ‌بازی ‌های صدا دار سبب تقویت مهارت ‌های حرکتی، دیداری و شنیداری نوزادان می شود و در بزرگسالی به کودکان در تمیز دادن مسائل کمک بسیاری می‌کند.

اسباب بازی های نوزادان - بی بی کالا

اسباب بازی های مناسب نوزادان

طرح هایی با کنتراست بالا و رنگ های روشن توجه نوزاد را جلب می کند، زیرا این تصاویر را راحت تر می بینند. نوزاد در این سن به موسیقی ملایم و آرام واکنش خوبی نشان می دهد.

عروسک پولیشی

دید نوزاد نزدیک بین است پس هر وسیله یا اسباب بازی که در معرض دید او حرکت کند توجه او را جلب کرده و آن را دوست دارد. او در این سن نمی تواند برای مدتی هر چند کوتاه چیزی در دست خود نگه دارد اما با ضربه زدن به چیزهایی که دوست دارد، علاقه خود را به آنها نشان می دهد.

سرگرمی - بی بی کالا

اسباب بازی موزیکال یا جعبه موسیقی

موسیقی یکی از بهترین روش ها برای آرام و سرگرم کردن نوزاد یک ماهه تا سه ماهه است. انواع موسیقی –نه خیلی پر سر وصدا- برای او پخش کنید و واکنش او را نسبت به موسیقی های گوناگون ببینید.

کتاب پارچه ای با تصاویر بزرگ و پررنگ

کتاب های نرم با تصاویر بزرگ و قابل تشخیص، مخصوص نوزاد طراحی شده است. کتاب را در کنار او قرار دهید تا بتواند تصاویر کتاب را ببیند. با وجود اینکه سن او کم است داستان یا شعر را برای او با صدای بلند بخوانید.

اسباب بازی متحرک و کوکی

اسباب بازی های نرمی که هنگام فشار دادن کلیدهای آن ، حرکت می کند، می لرزد و موسیقی پخش می کند جزء اسباب بازی های مورد علاقه نوزاد یک تا سه ماهه است. صدایی که این اسباب بازی ها تولید می کنند هوشیاری نوزاد را نسبت به عملکرد دست های او بالا می برد.

اسباب بازی - بی بی کالا

جغجغه

جغجغه های نرم و کوچکی را به مچ دست یا قوزک پای نوزاد یک تا سه ماهه خود وصل کنید. می توانید از جوراب هایی استفاده کنید که داخل آنها جغجغه وجود دارد. با وجود این جغجغه ها نوزاد برای مدت طولانی سرگرم و ساکت است. او با هر تکانی که به دست و پای خود می دهد، صدای جدیدی می شنود و همین برای او بسیار جالب است.

عروسک پلاستیکی حمام

نوزاد 3 ماهه تا 6 ماهه هر چیزی را که بتواند در دست می گیرد و دوست دارد صدای آن را در بیاورد. این اسباب بازی ها برای بازی در وان حمام بسیار مناسب هستند. اغلب اوقات نوزاد از صدای این اسباب بازی ها لذت می برد.

اسباب بازی نوزادان : دندانگیر

زمانی که نوزاد در لثه خود احساس خارش یا سوزش می کند، هیچ چیز به اندازه گاز زدن یک حلقه پلاستیکی سفت به او آرامش نمی بخشد. این حلقه ها را در یخچال نگهداری کنید تا هنگامی که نوزاد می خواهد آن را گاز بگیرد احساس بهتری داشته باشد. دندانگیر ها را در فریزر نگذارید زیرا دمای پایین فریزر به دهان و لثه های حساس نوزاد آسیب می رساند.

بازی کردن - بی بی کالا

تشک بازی

این تشک ها نه تنها برای خانه بلکه برای هر مکان دیگر مانند پیک نیک در پارک یا هتل نیز مناسب هستند. با پهن کردن این تشک کودک مکانی تمیز و آشنا برای بازی دارد. می توانید از قلاب هایی که اطراف تشک قرار دارند اسباب بازی های مورد علاقه او را آویزان کنید.

اسباب بازی نوزادان : آویز موزیکال

نوزاد عاشق موسیقی های آرام است، بنابراین آویز موزیکال و جغجغه دار را در بالای سر نوزاد و جایی که می خوابد آویزان کنید تا هم حرکت آن را ببیند و هم صدای آن را بشنود. اگر آویز نزدیک گهواره یا تخت او آویزان باشد، معمولا عادت می کند پیش از خواب برای چند دقیقه به آن نگاه کند. می توانید هر چند وقت یک بار نوزاد خود را بلند کنید تا خودش زنگوله ها و جغجغه های آن را به صدا در آورد.

شما می توانید برای خرید اسباب بازی نوزادان اینجا کلیک کنید.

2 دیدگاه در “اسباب بازی نوزادان چگونه باید باشد؟

  1. فهيمه صالحی گفت:

    جالب بود…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *