آموزش, بازی و سرگرمی نوزاد, خبر, کالای خواب نوزاد, مجله اینترنتی

اتاق خواب کودک پسرانه

طراحی-اتاق-خواب-کودک-پسرانه

اتاق خواب کودک پسرانه ، همان طور که در مقاله اتاق خواب کودک دخترانه راجع به نکات اساسی درباره اتاق خواب صحبت کردیم؛ اینبار می‌خواهیم این نکات را درباره اتاق خواب کودک پسرانه مورد بررسی قرار دهیم.

 

اتاق پسرانه شیک

 

اتاق خواب جایی است کودکان بیشترین زمان را در آن سپری می‌کنند و این که فضای اتاق خواب به گونه‌ای باشد که موجب حس خوب گردد از اهمیت بسیاری برخوردار است.

این که چه نوع طراحی و رنگی به کار گرفته شود یا از چه وسایلی برای ساخت فضای اتاق استفاده کنیم؛ از جمله نکاتی است در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

فروشگاه بیبی کالا در همین راستا با ما مخاطبین عزیز همراه است.

 

شاید این موضوع را هم بپسندید: بهترین اسباب بازی برای کودکان 3 تا 5 ساله

 

عکس-های-اتاق-خواب-کودک-پسرانه

اتاق خواب کودک پسرانه

نکاتی اساسی در اتاق خواب کودک پسرانه

1-نور گیر بودن اتاق پسرانه کودک

نور گیر بودن اتاق خواب یکی از عوامل تاثیر گذار در روحیه کودک پسر است. دیدن نور خورشید سبب شادابی و افزایش نشاط در روحیه کودکان گردیده و فضای اتاق را تحت تاثیر قرار می‌دهد. کودکان به دلیل داشتن روحیه حساس به روشنای و نور واکنش خوبی نشان می‌دهند، به همین خاطر نورگیر بودن تاثیرات بسیار بر احساسات کودکان خواهد گذاشت.

2-طراحی کلی اتاق خواب پسرانه لاکچری

والدین به عنوان رهبران خانواده باید به فکر یک طراحی اصولی و تاثیر گذار در اتاق خواب کودک خود باشند. برنامه‌ریزی مناسب و کلی برای اتاق خواب کودک در راستای رشد و آموزش کودکان تاثیر مستقیم دارد.

جذابیت در طراحی مورد نظر باعث می‌شود تا کودکان در اتاق خواب خود علاوه بر حس خوب و امنیت، خاطرسازی کرده و حضور در اتاق خواب برایشان هیجان‌انگیز باشد.

از آن جایی که اتاق خواب حریم خصوصی کودکان است و حکم خانه آن‌ها را دارد و البته از آن جایی که انرژی کودکان پسر بالا است باید فضای طراحی شده هم مسیر با این دو مسئله باشد.

 

 

 

3- رنگ مورد نظر و مناسب اتاق خواب نوجوان

هر انسانی به رنگ خاصی واکنش  نشان می‌دهد و این طبیعت از کودکی هر فرد آغاز می‌گردد، پس انتخاب رنگی مناسب برای کلیت اتاق خواب کودک پسرانه یکی از عوامل مهم و تاثیر گذار در جهت حس خوب کودک است.

انتخاب رنگ مورد نظر برای کودکان باعث می‌گردد تا روحیه و شادابی در آن‌ها به سطح بالایی برسد و لذت بردن را تجربه کنند.

در زمینه انتخاب رنگ برای فرم کلی اتاق خواب باید به وسایل و پرده و فرش انتخابی نیز دقت کنید که رنگ‌ها در تضاد با هم نباشند، بلکه در کنار هم به زیبایی جلوه کنند.

4-دکوریجات اتاق خواب پسرانه شیک

دکوریجات اتاق خواب

دکوریجات

پر کردن فضای اتاق خواب کودک عموماٌ به وسیله دکوریجات اتفاق افتاده و شکل می‌گیرد، انتخاب درست دکوریجات متناسب با سلیقه‌های کودک و روحیه کودک باید انجام گیرد. چرا که این کودک است که قرار است در این فضا زمان را سپری کند پس چیدمان فضای اتاق خواب و این که چه وسیله‌ای به عنوان دکوریجات باشد باید بر اساس خواست او صورت گیرد.

البته والدین نیز به عنوان بزرگ‌تر می‌توانند  وسیله‌ای رو مورد ارزیابی قرار داده و اگر آن وسیله باعث رشد کودک و تاثیرگذار باشد انتخاب کنند.

 

 

بیشتر بخوانید: لگو چیست و از کجا آمده است؟

 

5-تخت خواب و رو تختی اتاق خواب پسرانه شاد

تخت کودک به عنوان جایی که قرار است کودک در آن استراحت کند باید از ساخت خوبی برخوردار باشد و مطابق با آن رو تختی که به طور مستقیم با کودک در ارتباط است ( منظور نگاه کودک به رو تختی خود است) باید دارای رنگ و طراحی هیجان‌انگیز و مناسبی باشد.

اتاق-خواب-پسرانه

اتاق-خواب-پسرانه

این که کودک پسر در رخت خواب خود حس خوبی را تجربه کند به تخت خواب خوب و روتختی خود بستگی دارد، پس یک انتخاب هوشمندانه و درست می‌تواند این امر را محقق کند.

6- پرده و فرش‌ها

پرده و فرش بخش مهمی از اتاق خواب را پر می‌کنند. از همین رو انتخاب پرده‌ها و فرش باید بر اساس طرح کلی اتاق خواب و با طراحی و رنگ متناسب انتخاب گردد.

7- اتاق خواب پسرانه دو نفره

برخی از خانواده‌ها، یا فرزند دوقلو پسر دارند یا با فاصله کمی صاحب دو فرزند پسر می‌شوند. از این جهت باید طراحی خاصی برای آنها داشته باشند. بهتر است که دو تخت مجزا برای آنها تهیه شود؛ البته در صورت کم بودن فضا با رعایت موارد لازم، تخت دوطبقه جذاب و ایمن تهیه کنید.

تا با رعایت موارد مختلف، فرزندان شما روی تخت قرار بگیرند. ترجیح این است که حتما تخت‌ها محافظ تخت داشته باشند تا ایمنی فرزندان شما صددرصد حفظ شود.

حتمأ به کیفیت و قوام تخت‌ها دقت کنید. کودکان جنب و جوش زیادی دارند و احتمالا، در طول روز بارها از تخت بالا و پایین بروند؛ از این جهت حتما تختی تهیه کنید که مقاوم بوده تا بتوان سال‌ها ، از آن بهره برد.

 

تزیین اتاق نوزاد پسر با وسایل ساده

طراحی اتاق خواب نوزاد پسر با وسایل ساده اتفاقی است که عموماٌ انجام می‌گردد و به خودی خود جالب نیز هست. اما رعایت چارچوب های کلی در جهت جذابیت لازم داشتن در اتاق موضوعی است که باید به آن دقت شود.

وسایل در عین سادگی باید جذابیت‌های از قبیل رنگ، شکل خاص، قابلیت جابه جایی ساده  را داشته و در فضای اتاق چشم نواز باشند. چه نوع وسیله‌ی تزیینی را برای قرار دادن در اتاق داشته باشیم با رعایت طرح کلی است که برای اتاق در نظر داریم.

همچنین می‌توانید با انواع اسباب‌بازی پسرانه اتاق فرزندتان را تزئین کنید. که جلوه بیشتری داشته باشد؛ همچنین سرگرمی‌های کودک نیز در زیباتر شدن اتاق فرزندتان شما را یاری خواهند کرد.

 

 

بنر فیگور گیف

شخصیت های مختلف عروسک فیگور با تخفیف اسثتثنایی

 

 

نتیجه گیری

اتاق-خواب-کودک

اتاق-خواب-کودک

توجه لازم به اتاق خواب کودک پسرانه امری مهم و اساسی است که در رشد و سلامت جسمی و روحی آن تاثیر مستقیم دارد.

از همین‌رو یک طرح فوق‌العاده برای کلیت اتاق خواب کودک و استفاده از وسایل هیجان‌انگیز که در رشد کودک موثر باشند ضروری است. فروشگاه بیبی کالا در همین راستا کنار شما مخاطبین عزیز بوده و بهترین‌ها را ارائه می‌دهد. این که کودک شما روحیه و شادابی لازم را برای زندگی خود داشته باشد بسته به محیطی است که شما والدین برایشان مهیا می‌کنید. بدلیل اینکه اتاق جایی است امن برای خلوت کودکان شما. پس توجه به ساختن یک اتاق خواب رویایی مفید بوده و برای فرزند شما خاطرات خوبی می‌سازد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *